نمو، خواننده ترنس نان‌باینری از سوییس، برنده رقابت‌های آواز یوروویژن ۲۰۲۴ شد

سوییس شنبه ۲۲ اردیبهشت برنده رقابت‌های آواز یوروویژن ۲۰۲۴ در شهر مالمو سوئد شد. نمو، خواننده و رپر ۲۴ ساله سوییسی با ترانه «کد» برنده این رقابت‌ها شد. این ترانه که در سبک رپ و راک اجرا شده، روایت هویت‌یابی این خواننده به عنوان یک فرد ترنس با هویت جنسیتی غیردوگانه، نانباینری، است.

نمو پس از دریافت این جایزه، ابراز امیدواری کرد که رقابت‌های یوروویژن بر «عهد خود در حمایت از صلح و کرامت برای همه انسان‌های جهان» باقی بماند.

مارکو پوریشیچ، ۲۸ ساله و با نام هنری «بیبی‌ لازانیا»، از کرواسی، با آهنگ «ریم تیم تاگی دیم» مقام دوم این رقابت‌ها را کسب کرد. این آهنگ درباره ماجرای یک مرد جوان است که با رویای رسیده به فرصت‌های بهتر در شهر، خانه خود را ترک می‌کند.

ادن گولان، خواننده ۲۰ ساله اسرائیلی، نیز که حضورش در این رقابت‌ها هم‌زمان با جنگ غزه جنجال‌های گسترده‌ای ایجاد کرده بود و یکی از شانس‌های اصلی اول شدن در یوروویژن ۲۰۲۴ به شمار می‌آمد، با ترانه «طوفان» به مقام پنجم رسید.

اسرائیل پس از تغییر نسخه اصلی این ترانه که در اشاره به حمله حماس به اسرائیل «طوفان اکتبر» نام داشت، اجازه راهیابی به یوروویژن را دریافت کرد.

مسابقه آواز یوروویژن محبوب‌ترین و موفق‌ترین برنامه شبکه یوروویژن است که از آن با عنوان قدیمی‌ترین مسابقه بین‌المللی تلویزیونی جهان در بخش موسیقی یاد می‌شود.

این رقابت از سال ۱۹۵۶ میلادی به غیر از سال ۲۰۲۰ هر سال برگزار شده ‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *