حضور اعضای سیمرغ در پارلمان کانادا برای درخواست حمایت از مردم ایران

اعضای سیمرغ به همراه گروهی از فعالان مدنی ایرانی و بازماندگان اقدام‌های جمهوری اسلامی در کانادا روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت درباره بخشی از مهم‌ترین خواست‌ها و نگرانی‌های مردم ایران در ارتباط با اقدام‌های مخرب جمهوری اسلامی، در پارلمان کانادا با نمایندگان سنا و مجلس عوام دیدار کردند.

در این دیدارهای دو روزه که ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت در اتاوا و تعدادی به صورت مجازی برگزار می‌شود، ۲۵ نفر از    

فعالان مدنی ایرانی و بازماندگان اقدام‌های جمهوری اسلامی در حدود ۴۰ نشست مجزا، چهار خواسته اصلی را مطرح کردند.

کمک به متقاضیان پناهندگی افراد آسیب‌دیده از اقدام‌های جمهوری اسلامی، قراردادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی،⁠  ⁠⁠رسیدگی به درخواستهای انجمن خانواده‌های پرواز اوکراینی و⁠  ⁠⁠مقابله با دخالت جمهوری اسلامی در کانادا و قرار گرفتن آن در کنار چین، روسیه و هند در روند تحقیقات عمومی درباره دخالت خارجی، چهار خواسته مطرح شده در این نشست‌ها هستند.

فعالان ایرانی همچنین با اشاره به حکم اعدام توماج صالحی، خواستار تحریم دادگاه‌های انقلاب اسلامی و سایر مقام‌های قوه قضاییه شدند.

کالکتیو عدالت برای ایرانیان (Iranian Justice Collective) با همراهی انجمن پرواز و دیگر نهادهای مدنی، فعالان مستقل و بازماندگان اقدام‌های جمهوری اسلامی این نشست‌ها را برگزار کردند.

این دومین رویداد از سلسله برنامه‌های کالکتیو عدالت برای ایرانیان برای همراهی نهادها و‌ شخصیت‌های متکثر مدنی برای دستیابی به اهداف مشترک آنها است.

سعید قربانی، فعال امور پناهندگان و از بنیان‌گذاران سازمان کوییرهای ایرانی سیمرغ، درباره این نشست‌ها گفت: «با توجه به اینکه در سال‌های اخیر پناهندگان ایرانی مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و کشور خاصی برای باز اسکان آنها در نظر گرفته نمی‌شود، چنین نشست‌هایی برای کمک به بازاسکان این پناهندگان در کانادا و سایر کشورهای امن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.»  

او افزود: «با توجه به موج اقدام‌های دولت ترکیه در دیپورت پناهندگان، به ویژه پناهندگان سیاسی ایرانی، شفاف‌سازی در این زمینه ضرورت بسیاری دارد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *