رضا پهلوی: مفتخرم که از حقوق جامعه کوییر ایران دفاع می‌کنم

رضا پهلوی جایزه «صراحت بیان» لاگ کابین جمهوری‌خواهان را به دلیل مبارزه برای آزادی ایرانیان، از جمله جامعه کوییر، دریافت کرد. او در مراسم دریافت جایزه خود، دفاع از حقوق جامعه کوییر ایران را افتخار خود خواند و هشدار داد جمهوری اسلامی به دنبال نابود کردن کامل جامعه رنگین‌کمانی است.
پهلوی در این مراسم که شنبه ۲۰ آبان در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: «امروز مفتخرم که در کنار جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران می‌ایستم و آنها باید بدانند همانطور که از حق همه شهروندان دفاع می‌کنم، مدافع حقوق آنان نیز هستم.»
این چهره اپوزیسیون تاکید کرد: «آنچه جامعه کوییر ایران تجربه می‌کند، صرفا تبعیض اجتماعی نیست، بلکه سیاست حکومت برای نابودسازی کامل آنهاست.»
او با اشاره به اینکه جامعه رنگین‌کمانی ایران به مدت ۴۴ سال مجبور بوده در ترس و سکوت زندگی کند، گفت با وجودی‌که جامعه جهانی در جهت به رسمیت شناختن حقوق شهروندان کوییر در حال پیشرفت است، اما در ایران وضعیت حقوق این جامعه به عصر تاریکی برگشته است.
رضا پهلوی گفت: «تحت قوانین جمهوری اسلامی، شهروندان ال‌جی‌بی‌تی‌ هدف سنگسار، اعدام در ملاء‌عام، شکنجه، تجاوز جنسی در زندان، عمل‌های تطبیق جنسیت اجباری و سایر جنایت‌های غیر قابل توصیف بوده‌اند.»
او با اشاره به ظلم و تبعیض گسترده جمهوری اسلامی علیه اقلیت‌ها، اقوام و پیروان مذاهب گفت حتی مسلمانان شیعه‌ای هم که با حکومت موافق نیستند تحت تبعیض سیستماتیک هستند.
پهلوی با اشاره به اینکه مردم ایران از همه اقشار از کوییر و غیر کوییر با هدف سرنگون کردن جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شده‌اند، گفت: ما برای ایران آینده‌ای را در نظر داریم که در آن حقوق شهروندان صرف نظر از جنسیت، گرایش جنسی و مذهب آنها محترم شمرده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *