بیانیه مشترک تشکل‌های جنبش رنگین‌کمانی علیه «انتخابات» جمهوری اسلامی

رای ما سرنگونی، انتخاب ما زن زندگی آزادی

 

با مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس دولت پیشین جمهوری اسلامی و عضو هیئت مرگ در تابستان ۱۳۶۷، بار دیگر مضحکه انتخاباتی آغاز شده و رژیم اسلامی با تایید صلاحیت چند کاندید مورد نظر خود، با وقاحتی بی‌پایان، از مردم ایران، طلب رای و شرکت در انتخابات دارد.

اما اینکه حکومت برای از سر گذراندن انتخابات فرمایشی‌اش در جوشش و تقلاست، تاثیری بر اذهان ده‌ها میلیون مردمی که رای‌شان سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی است، ندارد؛ چرا که جامعه ایران، بی‌اعتنا به گرد و خاک‌های انتخاباتی، خود را برای رو در رو شدنی دیگر و تعیین تکلیف نهایی با جمهوری اسلامی آماده می‌کند.

زنان، جوانان، کارگران، دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، بازنشستگان، ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ها و دیگر بخش‌های به حاشیه رانده شده جامعه ایران که طی عمر جنایت‌بار جمهوری اسلامی هر روز بیش از پیش حقوق انسانی و پایه‌ای خود را از دست داده‌اند؛ مدت‌هاست که رای‌شان را در کف خیابان فریاد زده، و در صفوفی متحد به نظام دیکتاتوری قاتلین و متجاوزین، «نه» گفته و با پرچم زن زندگی آزادی، پیام عدم مشروعیت جمهوری اسلامی را به جهانیان اعلام کرده‌اند.

در این میان، ما همجنسگرایان، دوجنسگرایان، ترنسجندر و کوییرها نه تنها در تمامی بی‌حقوقی‌ها و نابرابری‌های عمومی با سایر شهروندان شریکیم، بلکه بنا به ماهیت این نظام کوییرستیز و دگرجنسگرا محور، همواره تحت سرکوب و تبعیضات چندلایه بوده‌ایم. جمهوری اسلامی تاکنون برای ما هیچ دستاوردی جز سرکوب، انکار، تحقیر، توهین، شلاق، تجاوز، بازداشت، زندان، خشونت و نقض سیستماتیک تمامی حقوق‌مان نداشته است. در نتیجه این همه ظلم و اختناق، هر تک رای ما به حکومت اسلامی در تضاد با آرمان‌های انقلاب زن زندگی آزادی و دهه‌ها مبارزات مردم برای دستیابی به آزادی و برابری است و گویی تداوم شرایط مشقت‌باری است که تاکنون به دلیل وجود جمهوری اسلامی، بار سنگین آن را به دوش کشیده‌ایم.

ما تشکل‌های مدافع حقوق ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ و امضاکنندگان این بیانیه، «انتخابات» جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسیم، وجاهتی برای کل حکومت قائل نیستیم و این پروسه انتخاباتی را تنها به مثابه فرایندی برای تعیین رئیس دولت حکومت اسلامی برای سرکوب بی‌امان و پایمال کردن حق زندگی مردم ایران می‌دانیم. ما جنایات رژیم از فردای روی کار آمدن‌اش تا به امروز را نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم؛ و برای دادخواهی و پیروزی انقلاب‌مان، دوشادوش تمامی بخش‌های رادیکال و پیشرو جامعه به مبارزه ادامه می‌دهیم و تا روز محاکمه قاتلین مردم ایران، ایستاده‌ایم تا پایان.

همچنین بدین‌وسیله، حمایت قاطع خود را از فراخوان‌های تجمعات اعتراضی و تظاهرات در کشورهای مختلف دنیا در روز جمعه (۲۸ ژوئن – ۸ تیر) علیه جمهوری اسلامی و «انتخاباتش» را، اعلام می‌کنیم و از همه رنگین‌کمانی‌ها دعوت می‌کنیم که همدلانه و همبسته با سایر ایرانیان خارج کشور، در این تجمعات وسیعا شرکت کنند.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
زن زندگی آزادی

۷ تیر ۱۴۰۳
۲۷ ژوئن ۲۰۲۴

تشکل‌های امضاکننده (به ترتیب حروف الفبا):
۱.⁠ ⁠آزاد کوییر (شبکه کوییرهای ایرانی هلند و حامیان)
۲.⁠ ⁠تشکل رنگین‌کمانان ایرانی
۳.⁠ ⁠سازمان کوییرهای ایرانی سیمرغ
۴.⁠ ⁠شش‌رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی)
۵.⁠ ⁠کلکتیو کوییرها و فمینیست‌ها برای آزادی ایران – پاریس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *