دیدار سعید قربانی، از بنیان گذاران سیمرغ، و جمعی از کنشگران با مقام ها و نمایندگان پارلمان کانادا

سعید قربانی، از بنیان گذاران سیمرغ، به همراه جمعی از کنشگران ایرانی با مقام‌ها و نمایندگان پارلمان کانادا دیدار کرده و درباره وضعیت پناهندگان و خانواده های آسیب دیدار جنایات جمهوری اسلامی، تروریست شناختن سپاه، اخراج عوامل جمهوری اسلامی از کانادا و روند پرونده پرواز اوکراینی گفت‌وگو کردند.

این دیدارها شنبه ۲۱ سپتامبر با هماهنگی انجمن خانواده‌های پرواز اوکراینی و سازمان IJC  و حضور وزیر دادگستری، دادستان کل و نمایندگان و سناتورهای پارلمان کانادا برگزار شد.

سعید قربانی که از طرف سازمان سیمرغ ( مجموعه کوییری های ایرانی و افغانستانی) در این دیدارها حضور داشت از شرایط سخت پناهندگان، به ویژه پناهندگان ال‌جی‌بی‌تی کیو و سیاسی ایرانی، صحبت کرد. او گفت ترکیه و‌ کشورهای همسایه پناهنده‌پذیر برای این دسته از پناهندگان بسیار ناامن هستند.

او ‌همچنین از شرایط بسیار بحرانی پناهندگان در مراکز دیپورت در ترکیه و تعداد بالای پناهندگان ایرانی و تحت خطر استرداد گفت و خاطرنشان کرد متاسفانه بسیاری از پناهندگان ال‌جی‌بی‌تی و سیاسی با شرایط نامشخص به ایران دیپورت می‌شوند.

کنشگران ایرانی از مقام‌ها و نمایندگان خواستند مانند وضعیت اوکراین و افغانستان، برای ارائه ظرفیتی اضطراری برای پناهندگان ایرانی طرحی را نیز در نظر بگیرند.